Nu credeam că planurile mele de weekend vor include vreodată o alergare de 70 de km, dar totuși s-a întâmplat. După ce unul dintre locurile disponibile la Transmaraton s-a eliberat în ultimul moment, organizatorii au decis să îl ofere unei alergătoare și până să mă gândesc și să analizez problema pe toate părțile deja trimisesem solicitarea de înscriere. Cum nu s-a înghesuit prea multă lume, am fost desemnată oficial “doamna de fier”, deși sper că această poreclă nu va rezista trecerii timpului.

de Mădălina Amza

Iată-mă așadar la mai puțin de 24 de ore până la startul cursei pe Transfăgărășan. Aventura a început încă de acum câteva zile, o dată cu demararea campaniei de fundraising. După cum știți, Transmaraton este un eveniment caritabil, iar eu am ales să contribui la cauza fundației Hospice, care oferă îngrijire paliativă gratuită copiilor și adulților suferinzi de boli terminale.

Am reușit să ating suma țintă propusă, cu ajutorul familiei, prietenilor, dar și al oamenilor care au ales să mă susțină deși nu mă cunosc personal, și doresc să le mulțumesc tuturor pe această cale. Dacă vreți să faceți vreo donație pe ultima sută de metri, vizitați cu încredere această pagină. Nu vă lăsați intimidați de procentul de 110%, deoarece nu se va supăra nimeni dacă îl vom depăși și totul este pentru o cauză bună.

Planificarea logistică a fost și ea o aventură. Iarna nu-i ca vara, iar ultramaratonul nu-i ca maratonul. Diferența de nivel, variațiile de temperatură și distanța mare pun câteva probleme cu care ne confruntăm destul de rar în competițiile pe distanțe mai mici:

Echipament
Dat fiind că la ora startului vor fi 5 grade, iar la amiază ne așteptăm la aproximativ 20, cu siguranță va trebui să îmi schimb hainele pe traseu. Am să îmi iau la mine și o pereche de pantofi de rezervă, pentru că presimt că spre sfârșitul cursei o să vreau niște încălțări mai ușoare.

Nutriție
Estimez că voi fi pe drum cam 8-9 ore, ceea ce înseamnă că nu voi putea rezista doar cu geluri și băuturi izotonice. Voi avea la mine așadar multe banane, biscuiți dulci și sărați, migdale, dar și bomboane gumate, care sunt un combustibil excelent.

Strategie
Dacă la cursele scurte obiectivul este de a alerga cât mai repede, la ultramaraton provocarea este de a doza efortul eficient, pentru a-l putea duce până la capăt. În ceea ce mă privește voi menține un ritm mai lent (06:15 – 06:30/km) și voi intercala pauze de mers între intervalele de alergare.

Antrenament mental
Înainte de competiții obișnuiesc să fac exerciții de vizualizare în care încerc să-mi fac o imagine mentală a traseului, a ce se va întâmpla în timpul concursului, a modului în care voi trece linia de sosire etc. De data asta am inclus în plan și oboseala, durerile, tentația de a abandona, în speranța că astfel voi fi mai pregătită pentru când mă voi confrunta cu aceste stări.

Aspecte practice
A trebuit să găsesc soluții creative la câteva probleme. Printre ele, lipsa toaletelor (și a tufișurilor pe traseu). Dar despre asta, în episodul de după competiție.

Cu toate aceste pregătiri, știu că o să fie greu. Să fim serioși, e vorba de 70 de km, fie ei și pe cel mai frumos drum din lume. Dar în același timp sunt entuziasmată și știu că e o experiență de care îmi voi aminti cu plăcere. Iar în momentele grele voi reciti mesajele de încurajare primite până acum, care cu siguranță mă vor ajuta să ajung până la finish.

Comments

comments

Previous post

Scurtă epopee. De lungime

Next post

Primul ...

Madalina Amza

Madalina Amza

2 Comments

  1. septembrie 7, 2012 at 4:23 am

    … Mult Succes Draga Si Unica Madalina !

  2. septembrie 7, 2012 at 6:46 am

    te invidiez deja 🙂

    multa energie, forma fizica si psihica!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *