Shopping & Product Review

Stresul maratonului e mai mare de Crăciun?!!

Nu vă lăsați înșelați de așa numitele studii. Dacă totuși aveți pulsul ridicat în această perioadă soluția e simplă: nu mai faceți (atîtea) cumpărături de Crăciun. Mai bine alergați.

În această dimineață, un market place online românesc a lansat un așa numit studiu, care a fost deja preluat imediat de către media (vezi, de exemplu, aici).

Ideea de bază a acestui ”studiu” este că umblatul prin magazine poate creşte ritmul cardiac cu aproximativ 30%, astfel încît cumpărăturile de Crăciun pot fi la fel de stresante ca participarea la un maraton.

”Circa 55% dintre persoanele care merg la shopping au atins oboseala cauzată de cumpărăturile festive în doar 45 de minute, iar 80% dintre participanţi au avut o dereglare a ritmului cardiac, care presupune creşterea peste normal a numărului de bătăi ale inimii”, se mai afirmă. Pentru a contracara această problemă, ”studiul” recomandă shopping în reprize scurte, denumite ”cumpărături intensive în interval scurt”, urmate de perioade scurte de recuperare.

Trecem peste modul în care a fost tradusă expresia ”High Intensity Interval Shopping”, o adaptare a bine cunoscutei metode de antrenament HIIT. Este vorba de o traducere proastă, făcută de ”autorul studiului” (respectiv magazinul online), care a încercat astfel să se promoveze, ”împrumutînd” o idee deja folosită. Vezi în acest sens o știre aproape identică, ce a fost publicată în Marea Britanie acum cîțiva ani.

Recomandarea noastră de Crăciun: fiți autentici. Pe cît posibil, alergați. Altfel, bucurați-vă de ceea ce aveți și de ceea ce sînteți.

 

Ce voi face de Crăciun:

 

Rebus
Shopping
Alerg
Caut liniștea
Nimic special
 
 
 
 
 
 
Created with Poll Maker

Comments

comments

>
Previous post

Victor - 300, Yuki - 100

Next post

Jurnal de alergare

Alerg.ro

Alerg.ro

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *