sâmbătă, iulie 31 2021

De ce fugi?” e o intrebare la care organizatorii maratonului international Bucuresti  si agentia de publicitate responsabila au gasit un raspuns naucitor pentru mine: „de nebun”.
Imaginea de fata e o reclama aparuta in revista Men’s Health si preluata prin amabilitatea lui Serban Damian.

In „traducerea” mea imaginea spune: numai daca esti nebun poti fugi.  Ceea ce pentru mine, public tinta al acestei reclame, e putin nepotrivit. Eu vreau sa particip la maraton, imi place sa alerg si nu cred ca sunt nebun.

Pe forumul site-ului maraton.info.ro, adica intr-un loc unde se intalnesc virtual oameni pasionati de alergare, opinia e cam aceeasi: reclama nu promoveaza deloc ideea de miscare si nici nu prezinta clar evenimentul.

Am incercat sa inteleg mecanismul de gindire al oamenilor din publicitate si de aceea am stat de vorba cu doi prieteni familiari cu aceasta lume.
Gavluci” mi-a spus ca, in general, prima intrebare dupa ce vine brief-ul la agentia de publicitate este: „Ce porcarie putem produce astfel incat sa socam si sa luam un premiu. Asa apar ideile”.
Si „Cocu” crede ca publicitarii vor sa fie „out of the box”, adica isi propun sa faca ceva complicat”. In opinia lui, reclama de fata „sugereaza nebunia de la serviciu din care cineva incearca sa evadeze fugind, din impuls si acreala”, „nu mai conteaza ca e vorba de maraton (…) ne limitam la fuga ca evadare din cotidianul nebunesc”.

Asadar, pina la urma se alearga de”nebun”?.

Comments

comments

Previous

Telegrafic

Next

Fara comentarii

6 comments

  1. eu inteleg strategia…dar nu o laud.
    au cautat un punct slab al oamenilor care traiesc in stresul oraselor de azi. bazandu-se pe ideea ca fiecare din noi are impulsul din cand in cand de a-si lua campii, ca sa fuga de societatea nebuna care te sufoca cu un job coplesitor si prost platit, de povara unei relatii de care te-ai saturat dar pe care nu indraznesti sa termini, sa fugi chiar de oamenii din jurul tau despre care constati cat de lipsiti de omenie sunt… fugi de nebun din oras! scarbit, obosit, coplesit de rutina si de gustul amar al fiecarei zi.
    oprindu-se asupra reclamei, orice bucurestean, sau orasean, ar zice :”mda…au dreptate astia, chiar imi vine sa fug de nebun…” si pac! reclama si-a atins targetul. Numai ca de aici pana la a atrage oamenii la maraton e cale lunga.
    reclama le confirma un feeling, o necesitate, dar nu le trezeste dorinta…adica, nu cred ca cine se uita la ea zice: ia sa fug si eu la maraton! ca tot am chef de duca! :))
    idee buna, munca facuta pe jumatate, rezultat mediocru. asta e campania asta.

  2. De acord cam cu intreg comentariul, Diana. Principala problema ramine, din punctul meu de vedere, cum sa atragi oamenii sa alerge, sa faca miscare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also