Sportul și viața sănătoasă
Românii par să facă tot mai mult sport, cel puțin cei din mediul urban. Alergarea e cea mai folosită modalitate de activitate fizică. Dar și alte concluzii dintr-un studiu despre sport, sănătate și cum se raportează oamenii și companiile la toate acestea
Compania Quantix Marketing Consulting a lansat recent o nouă ediție a cercetării ”Sportul și Viața Sănătoasă în România”. Studiul vine în completarea seriei inițiate în urmă cu peste cinci ani și surprinde starea actuală a modului cum se raportează românii la fenomenul sportiv, la adoptarea unui stil de viață sănătos.
Principalele concluzii:
# Analiza la nivel de consumator validează creșterea fenomenului de mișcare prin sport. Avem 55% români din mediul urban, 18-70 ani, care se încadrează în categoria de practicanți de sport (ocazional sau frecvent), în creștere față de 2017. Vizionarea este relativ stabilă, în timp ce achiziția de echipament sportiv este în creștere.
# La nivelul companiilor, se observă o implicare mai mare în promovarea unei vieți active, în rândul angajaților. 42% dintre respondenți afirmă că managementul susține practicarea sportului de către angajați (față de 30% în 2017). 76% dintre participanții la studiu afirmă că tind să cumpere mai mult de la brandurile care sprijină sportul (față de 72% în 2017).
# Promovarea unui stil de viață activ în rândul copiilor este esențială. 76% consideră că rolul principal le revine părinților (în creștere de la 66% în 2017). Cluburile pentru copii au de asemenea un rol important în acest demers, 92% dintre români fiind de acord că, la acest moment, copiii fac prea puțin sport.
# Evenimentele de masă au un rol major în promovarea mișcării. Alergarea are o poziție fruntașă din punct de vedere al practicării, iar intenția de participare la competiții de alergare este pe trend ascendent (31% în 2019 față de 27% in 2017).
# Oamenii asociază în proporție de 97% sportul cu viața sănătoasă, sănătatea fiind dealtfel principala motivație pentru practicare. Consumatorii au tot mai multă grijă la alegerea produselor alimentare atunci când fac sport și apreciază retailerii sau brandurile care le vin în întâmpinarea nevoilor pe această direcție. Brandurile din categoriile ape minerale si retail de sport sunt cele mai asociate cu promovarea sportului și a unui stil de viață sănătos în România.
# Există o puternică legătură între sportul de masă și cel de performanță, care acționează în ambele sensuri. Românii se așteaptă ca în următorii 2-3 ani să avem performanțe internaționale ridicate la tenis de câmp și handbal. Alte sporturi cu creșteri din punct de vedere al așteptărilor sunt tenis de masă, caiac-canoe și volei.
Cercetarea a fost realizată în martie-aprilie 2019, pe un eșantion de 1111 respondenți, reprezentativ pentru populația din mediul urban, 18-70 ani. Culegerea datelor este realizată în parteneriat cu Daedalus Online.
Quantix este o agenție de consultanță în cercetarea de marketing și strategie de management, cu specializare pe furnizarea de insight-uri legate de sport și viață sănătoasă. Pentru mai multe detalii legate de raport, puteți contacta Quantix.ro