luni, octombrie 21 2024
Ediția de anul acesta a Transylvania 100 va avea loc între 19-20 mai, în zona munților Bucegi. Sunt cîteva noutăți și lucruri importante de spus (P)

[Echipa Transylvania 100]

„La Mulți Ani „și un salut călduros tuturor din partea organizatorilor concursului Transylvania 100, care au plăcerea să aducă la cunoștință și pe această cale, faptul că pregătirile pentru ediția a V-a, din 19 – 20 mai 2018, au început deja, odată cu deschiderea înscrierilor la începutul lunii august 2017.

Înainte de a va prezenta noutățile, organizatorii îi felicită pe cei care s-au ridicat la nivelul așteptarilor și au terminat cu bine cursele ediției a IV-a, în ciuda provocărilor deosebite din timpul concursului. Pe cei care, din diferite motive, n-au reușit să termine cursa, îi așteptăm pentru a-și rezolva “afacerile” neterminate cu provocările muntelui.

Nu în ultimul rând, îi salutăm și le mulţumim din nou și pe această cale celor peste 100 de voluntari care au rezistat şi şi-au făcut datoria cu stoicism, atât la start/finish cât şi în vârf de munte, pe o vreme potrivnică, pe tot parcursul concursului.

Ca în fiecare an, Transylvania 100 deschide sezonul de ultramaraton montan din România și în anul 2018 . Spre deosebire de ceilalți ani, ediția a V-a propune cinci curse cu lungimile și diferențele de nivel corespunzatore, după cum urmează:

  • Transylvania 100 K de 106 km / + 6500 m
  • Transylvania 80 K de 85 km / + 5000 m
  • Transylvania 50K de 50 km / +3300 m
  • Transylvania 30 K de 30 km / +2500 m
  • Transylvania 20K de 22 km / +1250 m.

Cursele au fost răsplatite de ITRA si de această dată cu puncte de calificare la UTMB, în ordine descrescatoare, cu 5, 4, 3, 2 si 1 puncte. Noua cursă , Transylvania 80K , vine în întâmpinarea numeroaselor cereri din partea alergătorilor care-și doresc să evolueze treptat, printr-un stagiu intermediar, de la 50K la 100K.

Rămânând fideli ideii de a îmbina plăcerea de a călători cu plăcerea de a practica sportul preferat alături de alți membri ai familiei sau prieteni, organizatorii își doresc ca pentru toți concurenții weekend-ul să se încheie cu succes, prin trecerea liniei de sosire cu bine și cu satisfacția obținerii medaliei de “finisher”. Astfel, ca și la edițiile precedente, alergătorii, care din diferite motive – lipsă de formă, accidentări ușoare, depășirea timpului limită la unele puncte de control, etc – vor putea face din “ fugă ” trecerea la una din cursele inferioare ca distanță, bineînțeles, după anunțarea unui oficial de cursă. Locațiile unde se vor putea face schimbările vor fi: Hornul Mare, de la 100K, 80K și 50K la 30K, Salvamont Peștera, de la 100K și 80K la 50K și Cabana Babele de la 100K la 80K . Beneficiarii acestor schimbări nu vor fi eligibili la locurile de pe podium.

Traseele curselor consacrate deja, 100K, 50K și 30K vor rămâne neschimbate, cu mențiunea că pentru 100K, după Vârful Bucșa – km 78, vor coborî direct, pe triunghi roșu, la bariera Văii Băngăleasa din Moieciu de Sus, “ scăpând ” astfel de poteca nemarcată turistic de pe Culmea Lacului și Barbulețul, iar de la Școala Moieciu de Sus vor ajunge la punctul de control Gaura trecând pe la Cabana de Vânătoare din Poiana Guțanu, evitând astfel “ scurtătura ” abruptă pe la Monumentul Eroilor Israeliți de pe Valea Șimon. Astfel, concurenții vor trece prin obiective importante din Masivul Bucegi, dintre care amintim Cabana Mălăiești, Hornul Mare, Vârful Omu, Babele, Sfinxul, Valea Cerbului, Lacul Bolboci, Valea Gaura, etc.

Traseul cursei 80K va fi comun cursei 100K până la Cabana Babele – km 30, de unde o va coti spre Cabana Piatra Arsă, pe bandă galbenă, de aici suprapunându-se din nou cursei 100K, până la sosire.

Cursa 20K va urma un traseu schimbat față de cel de anul trecut, care s-a dovedit o nucă prea tare pentru începători și pentru cei cu mai puțină experiență. Astfel, 20K va avea startul de la bariera Văii Băngăleasa din Moieciu de Sus și după o urcare abruptă – 5 km și plus 650 m diferența de nivel – pe Piciorul Boului, până la Grohotiș, traseul se va suprapune cu ultimii 17 km ai cursei 50K, până la sosirea de la Castelul Bran. Organizatorii vor pune la dispoziție autobuze pentru transportul concurenților de la Bran la Moieciu de Sus.

Având în vedere experiența edițiilor anterioare, datorită traseelor cât și a datei din calendar la care se desfășoară concursul, toate cursele Transylvania 100 s-au dovedit a fi unele dintre cele mai dure din România și chiar din lume. Pentru a argumenta duritatea curselor, amintim doar câteva caracteristici întâlnite pe durata acestora, începând cu condițiile meteo – frig, ploaie, grindină, ninsoare, ceață foarte deasă – și condițiile de pe trasee – zăpadă, noroi, cursuri de apă, întuneric – și terminând cu urcările și coborârile abrupte susținute, cum ar fi : Bran – Țigănești, Mălăiești – Hornul Mare, Bușteni – Piatra Arsă, Hornul Mare – Gaura, Șaua La Polițe – sat Poarta, etc.

Având în vedere cele de mai sus, organizatorii îi sfătuiesc pe concurenți să trateze cursele cu cea mai mare seriozitate, începând cu o pregătire fizică corespunzătoare, studierea atentă a traseelor și a profilelor curselor precum și acordarea atenției cuvenite calității articolelor din lista echipamentului obligatoriu.

În această ordine de idei, reamintim că cele cinci curse au că principiu de bază alergarea montană în regim de semi-autonomie, acesta fiind definit ca fiind capacitatea unui alergător de a fi autonom între două puncte de control, atât în ceea ce privește alimentarea și hidratarea , cât și îmbrăcămintea și securitatea personală.

Transylvania 100, cu cele cinci curse ale sale, împărtășește și promovează în continuare valorile comune sportului în general, precum etica, echitatea, respectul de sine și pentru ceilalți și prin particularitățile sale, respectul pentru mediul înconjurător. Luând parte la Transylvania 100, alergătorii au ocazia de a descoperi diferențe culturale și sportive, de a crea noi prietenii și de a se hrăni, chiar și numai pentru o zi, cu emoții deosebite, cum ar fi satisfacția de a termina cu bine una dintre curse, indiferent de locul ocupat! Acest concurs de alergare montană nu se compară nicidecum cu o “alergare prin parc”, nefiind lipsit de riscuri şi provocări extreme, dar ştim că întotdeauna va fi o aventură de neuitat.

Pentru a spori siguranța alergătorilor, organizatorii au introdus ca și condiție de participare (cu excepția participanților la 20K ) experiența unei curse off-road (nu neapărat montană), astfel experiența doar a unor curse de asfalt nemaifiind suficientă, indiferent de lungimea lor. Motivele acestei condiții rezidă din faptul că alergarea pe asfalt beneficiază de confortul urban, de unde și caracterul său monoton și repetitiv, pe când, o cărare de orice fel este complet diferită, se reînnoiește la fiecare pas, cerând în fiecare clipă atenția maximă a alergătorilor.

Cu toate că o potecă de munte oferă libertate de mișcare, foarte căutată de fiecare alergător, această libertate nu este lipsită de pericole și necesită o bună experiență pentru a stăpâni în mod corect natura diferitelor terenuri, condițiile meteo și alți factori – oboseală ridicată, dureri musculare și articulare, probleme digestive, hipotermie, etc – care influențează și pot limita performanțele unui alergător într-o astfel de cursă.

Concurenții trebuie să fie pe deplin conștienți că participarea anterioară la acest gen de curse este folositoare în acumularea de experiență montană , dar nu este și suficientă!

Tot pentru sporirea siguranței concurenților, organizatorii au introdus în regulament noi penalizări pentru lipsa unor articole din lista echipamentului obligatoriu, mergând până la descalificare în cazul constatării lipsei unui articol esențial, cum ar fi: recipient pentru apă, haină de ploaie impermeabilă cu glugă, folie de supraviețuire, telefon mobil, etc. În condițiile cronometrării cu CIP, organizatorii se vor putea concentra mai mult pe verificarea echipamentului obligatoriu în ziua de start, pe lângă aceasta menținându-se verificarea echipamentului obligatoriu în preziua concursului, care condiționează și primirea numărului de concurs. La punctele de control se vor efectua controale în mod aleatoriu.

Organizatorii recomandă în mod expres folosirea dispozitivelor GPS la toate cursele, nu numai la 80K și 100K unde sunt obligatorii, precum și completarea echipamentului obligatoriu cu alte articole, pe care concurenții le consideră necesare.

Cu toate că este bine înțeleasă dorința alergătorilor de a scăpa de anumite articole de echipament și implicit de greutatea în plus, reamintim că lista echipamentului obligatoriu conține minimul necesar de echipament ce trebuie să-l aibă un concurent asupra sa pentru a-i asigura autonomia și siguranța între două puncte de control, mai ales în condiții meteo neprielnice sau în caz de accidentări. Amintim că traseele se află în locuri izolate, greu accesibile, iar în cazul unei accidentări este nevoie, uneori, de o așteptare de mai multe ore până la sosirea salvatorilor, în acest caz echipamentul și calitatea acestuia sporind șansa unui final fericit.

Concurenții sunt rugați să respecte regulamentul concursului, în caz contrar organizatorii vor fi puși în situația penibilă de a descalifica și a scoate în afara concursului pe cei ce nu se conformează regulilor și se pun singuri în pericol, arătând astfel și lipsă de respect față de ceilalți participanți.

În aceeași ordine de idei, pentru a evita aglomerarea pe poteci, numărul concurenților a fost limitat la fiecare cursă în parte. Înscrierile sunt numai individuale ( nu mai există categoria pe echipe ) și au început de la sfârșitul lunii august, pentru a acorda concurenților timp suficient pregătirii fizice, rezervării cazării, transportului, etc.

Noul sistem de cronometrare va da posibilitatea susținătorilor de a avea informații “live”despre favoriți și de a le urmări evoluția în timp util, pe toată durata desfășurării concursului.

Concurenții români beneficiază în continuare de reduceri substanțiale pentru înscrierea la oricare dintre cele cinci curse. Mai multe informații despre trasee, program, echipament, etc se pot găsi pe site-ul oficial al concursului: www.transylvania100k.com

 

Comments

comments

Previous

Retrospectivă 2017. Montan și ultra

Next

Circuitul Carpaților

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also