Atletismul se împrietenește cu sportul electronic
Asociația Internațională a Federațiilor de Atletism (IAAF) este bine cunoscută, fiind forul mondial care patronează activitatea atletică. În încercarea sa de a promova și mai mult mișcarea fizică, IAAF a semnat pe 21 aprilie un aparent neobișnuit acord cu Federația Internațională a Sportului Electronic (IeSF).
Acest parteneriat marchează o premieră mondială în istoria sportului: este pentru prima dată când o asociație de sport tradițional se aliază cu sportul electronic. Se deschid astfel porțile unor proiecte comune între gamerii profesioniști și atleții din cele 214 de organizații membre ale IAAF, se arată într-o informare de presă.
Cele două federații vor colabora în cadrul programului „Athletics for a Better World”, reprezentat în lume de ambasadori olimpici precum maratoniștii Paula Radcliffe și Wilson Kipketer.
Astfel, atleții și gamerii se angajează să promoveze viața sănătoasă în rândul tinerilor, să protejeze mediul înconjurător și să contribuie la incluziunea socială prin mai multe activități, printre care se numără și elaborarea unor ghiduri de sănătate și sport.
”Ca sportul olimpic nr. 1 încercăm să găsim mereu noi căi, inclusiv noi tehnologii, pentru a atrage tinerii și a-i încuraja să practice atletismul”, a afirmat Nick Davies, Secretarul General Adjunct al IAAF.
Sportul electronic (e-sport) e unul dintre sporturile/activitățile sportive cu cea mai rapidă creștere din lume. Nu are încă un statut recunoscut de disciplină sportivă, însă se speră să îl obțină, ba chiar, pe viitor, să devină disciplină olimpică.
Pentru moment, mii de tineri din întreaga lume, din cadrul celor 43 de federații naționale afiliate IeSF, participă la turnee sau campionate mondiale de jocuri/sporturi electronice.