luni, noiembrie 25 2024

Alergarea devine din ce în ce mai populară în România. Cum se raportează însă doamnele și domnișoarele la acest fenomen?

[Cosmin Nae]

00
O primă observație din cercetarea ”Running in Romania – 2015” este că, pe baza datelor recente din 2015, femeile din orașele din România practică alergarea, ca sport, într-un procent similar cu bărbații.

Trendul este în creștere, în cazul femeilor având un procent semnificativ mai mare de persoane care au început să alerge recent. Practic, dintre femeile care aleargă, 28 la sută s-au apucat în ultimele șase luni, reflectând un interes sporit pentru acest gen de mișcare, un uptake cultural, o schimbare în stilul de viață.

Ca tendință, femeile tind să alerge cu încă cineva, se întâmplă ceva mai rar să alerge singure, față de bărbați. De asemenea, femeile practică într-o măsură mai mare alergarea indoor (pe bandă).

O altă informație: 48 la sută dintre femei au alergat cel mai mult pe o distanță de sub 5 km și doar 8 la sută au depășit bariera de 10 km (față de 17 la sută în cazul bărbaților).

Peste 2/3 dintre femei au ca motivație principală, în practicarea alergării, obiective legate de siluetă (fie dorința de a își menține aspectul, fie de a slăbi).

Atât femeile cât și bărbații se consideră mai sănătoși datorită alergării, într-o mare proporție. Interesant este că femeile apreciază într-o proporție relativ mai mare faptul că alergarea le alungă stresul și, de asemenea,  își stabilesc anumite obiective personale legate de alergare.

21 la sută dintre femeile care aleargă se informează pe acest subiect de pe rețelele sociale, într-un procent ușor mai ridicat decât în cazul bărbaților.

Muzica este un partener preferat al alergătoarelor. 38 la sută dintre ele folosesc diverse dispozitive audio în timpul alergării, într-o proporție mai mare decât bărbații.

Pe de altă parte, 6 la sută dintre femeile care practică alergarea au participat recent la o competiție și peste 10 la sută intenționează să participe la concursuri de amatori în următoarele 12 luni.

30 la sută dintre ele au auzit de Semimaratonul Petrom din București și 26 la sută au auzit de Maratonul Internațional București Raiffeisen, aceste două evenimente fiind primele două competiții de alergare cunoscute de către ele, în România.

După cum putem observa, alergarea poate fi un teritoriu de sharing al pasiunilor, în care se regăsesc și ea și el.

Colege, prietene, mame, surori sau fiice, spor la alergat, la antrenamente și la concursuri!

Datele sunt extrase din cercetarea ”Running in Romania – 2015”.  Studiul este realizat prin platforma de cercetare și consultanță Sport Insights, de către Quantix Marketing Consulting, în parteneriat cu SMARK. Cercetarea cantitativă s-a efectuat pe panelul Daedalus Online, în martie 2015. Eșantionul este de 645 respondenți, urban, asigurând o marjă de eroare statistică pe total eșantion de +/-3.9%, pentru un interval de încredere de 95%.

Cosmin Nae este fondator Quantix Marketing Consulting.

Acest articol a fost publicat și în revista Alerg #24.

Comments

comments

Previous

Ultra- e de mai multe feluri

Next

O plimbare în pădure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also