JO 2020. Tehnologia va fi de top
Roboții și mașinile electrice vor ține capul de afiș la viitoarea ediție a Jocurilor Olimpice, Tokyo 2020
Imaginea e familiară pentru orice maratonist de șosea. În frunte se află, de obicei, un grup de alergători est-africani, ce par să zboare. Urmează apoi un lung șir de alergători: competitivi, ambițioși, recreaționali. Dar și mai în față se află întotdeauna ceva: o mașină. Este mașina care conduce coloana, coordonînd evenimentul și indicînd direcția de deplasare, dar și mașina din care se filmează.
Aveți în imaginea de mai sus modelul Toyota i-car care va conduce coloana maratoniștilor la ediția de anul viitor a Jocurilor Olimpice.
De cinci ani, compania japoneză Toyota este partenerul de mobilitate al JO și al Jocurilor Paralimpice, ceea ce înseamnă că pune la dispoziția organizatorilor mașinile pentru deplasarea sportivilor și oficialilor.
Pentru 2020, Toyota și-a propus să facă un adevărat tur de forță, oferind nu doar cantitate – respective 3.700 mașini, dintre care 90% electrice – ci mai ales tehnologie de vîrf.
Cele mai multe mașini vor fi din modelul Mirai. Iar modelul e-pallete (foto jos) va permite deplasarea sportivilor în satul olimpic sau între diferitele locuri unde se desfășoară întrecerile sportive
Plus trei tipuri de scutere (individuale, cu scaun sau în picioare, plus unul pentru persoanele cu handicap. Scuterele, sunt evident, electrice
Am lăsat la urmă cele mai ”interesante” apariții de la viitoarele JO, respectiv roboții.
Care vor fi de mai multe feluri: ”Mascot”, care va întîmpina spectatorii pe stadioane și le vor oferi informații despre evenimente, ”Field Support Robot”, care vor fi pe ”teren”, aducînd înapoi, spre exemplu, ciocanul lansat de către aruncători etc.
Însă, vîrful de tehnologie e reprezentat de ”TH3 Humanoid”, care este un robot ce va fi situat în apropierea sportivilor (aflați în acțiune, desigur) și care va înregistra o mulțime de imagini și date, pe care le trimite în timp real mai departe, unor ”confrați” similari.
Prin conectarea cu roboții din urmă, oricine poate deveni un spectator virtual – dar care trăiește la intensitate maximă – al evenimentului sportiv respectiv.
Sursă: FastCompany