Info generalStiri pe fuga

Cum se pregateste o campioana olimpica

Cifrele sunt seci. Luni – alergare 20 de km in circa 1h:26min. Marti: 20 km (acelasi timp). Miercuri: tot 20 km. Joi: 28 km (circa 2 ore). Vineri: 28 km, in doua sesiuni, inclusiv „lansate” si urcari in panta. Simbata: 34 km, tot in doua sesiuni ce includ fartlek si alergare usoara. Duminica: alergare 35 km in circa 2h:34min.
Cam asa arata o saptamina obisnuita de antrenament a campioanei olimpice Constantina Dita Tomescu, alergarile cumulind circa 185 de km. Urmatoarele saptamini se creste putin distanta de alergare la 200km si respectiv 215km, pentru a se reveni ulterior la 185km. Asta inseamna ca intr-o luna ea alearga circa 780 de km, dar niciodata mai mult de 810km.

Cifrele sunt seci si incredibile pentru un om obisnuit. Am gasit toate aceste informatii intr-un interviu acordat de antrenorul Valeriu Tomescu publicatiei americane de specialitate Coaching Athletics Quarterly. Interviul, asupra caruia imi propun sa revin, contine numeroase lucruri interesante. Tomescu considera, printre altele, ca nu exista o reteta secreta pentru a obtine marea performanta, insa se dovedeste un fanatic al detaliilor si lucrului stiintific.

Comments

comments

>
Previous post

Cum am devenit campion national:)

Next post

Jurnal de Everest. Everestul meu!

Alerg.ro

Alerg.ro

4 Comments

  1. Viorel
    martie 11, 2009 at 7:12 am

    Salut,
    Foarte interesanta relatarea! Imi induce un sentiment de umilinta respectoasa. Doamne, cat poate sa munceasca fata asta ca sa ramana in elita mondiala!

  2. martie 17, 2009 at 1:05 pm

    acest program este universal, ai putea aduce niste detalii totusi privind suplimentele nutritive alese ? ms

  3. maricu13
    martie 17, 2009 at 7:38 pm

    Nu, acest program nu e universal. E o schita de antrenament a campioanei olimpice Constantina Dita-Tomescu. Adaptat momentului, nivelului de pregatire, obiectivului.

    Acum, f pe scurt despre experienta mea cu suplimentele nutritive. Nu folosesc asa ceva. Nu am nevoie, pt ca eu sunt un amator, care alearga din placere, nu pt performanta. In timpul curselor de maraton insa folosesc bauturi si geluri energizante, cel mai adesea de la firma Sponser.

  4. martie 17, 2009 at 7:47 pm

    da corect, nu e universal. am vrut sa zic ca modelul de antrenament este tipic pt performeri. si vroiam sa mai sugerez ca e vb de mult amunca in ce face dumneaei acolo…multa munca, si nimc senzational. in ceea ce priveste insa suplimentele, poate nu ar fi rau sa-ti arunci ochii pe un supliment macar de vitamine si minerale, sa stii ca nu sunt pentru sportivi neaparat, ci pt oameni care fac sport in general. ma refer aici la suplimente gen spapak animalpak etc
    consumul perioadic limiteaza extraordinar de mult accidentarile de exemplu, si ajuta la refacere.
    una peste alta, fii fericit ca ajungi acolo, si fie ce-o fi, o sa ai o experienta pe cinste

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *