Companiile și sportul. Niște date
Un studiu despre implicarea companiilor în sport arată că încă nu sunt pe deplin înțelese beneficiile unei strategii de acțiune și comunicare prin sport.
Agenția ”Adrenallina Sports PR & more” a analizat modul în care primele 100 cele mai mari companii din România, ca cifră de afaceri, au ales să se implice în sport.
Cîteva din datele cantitative ale studiului sunt:
- Doar 5% dintre companiile din top 30 au o strategie clară de implicare în sport, menționată/comunicată pe website-ul oficial
- Dintre cele 100 de companii analizate, doar 18% susțin dezvoltarea sportului românesc prin sponsorizarea unor sportivi profesioniști sau a unor echipe sportive/ cluburi sportive/ asociații sportive/ ONG-uri sportive.
- Dintre cele 100 de companii analizate, doar 20% derulează programe de comunicare internă care încurajează sportul/ mișcarea/ viața sănătoasă.
Cîteva din concluziile principale:
- Există tendința de a acorda atenție propriilor angajați, prin acțiuni punctuale sau chiar programe dedicate, ce ating domeniul mai general “sport, viață sănătoasă, wellness”;
- Începe să se dezvolte nișa de CSR prin sport – din ce în ce mai multe acțiuni punctuale precum – sprijin/ sponsorizare din partea companiei pentru o anumită cauză (de mediu, de susținere a performanței pentru juniori și copii, de susținere a unui sportiv amator care își depășește limitele pentru o cauză);
- Companiile mari preferă sponsorizări și asocieri cu echipe sportive naționale: fotbal, handbal, rugby, gimnastică.
- În România, suntem încă într-o fază incipientă în ceea ce privește o strategie de brand coerentă de asociere cu sportul.
Studiul în varianta integrală, cu concluziile finale și topurile pe industrii (banking, retail, telecom, petrol/energie), poate fi descărcat de aici: http://adrenallinamedia.ro/wp-content/uploads/2017/05/studiul-top-companii.pdf
Salut,
Va prezint un cros gandit pentru a scoate oamenii de IT la miscare
https://f-secure.ro/stiri/cros-f-secure-step-by-step-2017/