Retrospectivă
Câteva cifre și câteva impresii despre ediția din acest an a semimaratonului Brașov Intersport. Și despre standarde de organizare și promovare
Rămân la părerea că Semimaratonul Brașov Intersport rămâne unul dintre cele mai interesante și mai profesionist organizate evenimente de alergare din România.
La ediția de anul trecut, remarcam aici câteva lucruri în premieră: numărul mare al participanților, atragerea sportivilor profesioniști la acest gen de competiții și includerea concursului în calendarul competițional oficial, premiile mari pentru România etc.
Anul acesta noutățile sportive nu au mai fost atât de multe. Nici nu avea cum, căci e mai important să consolidezi ce ai început, decât să aduci în permanență lucruri noi.
Sunt câteva lucruri de remarcat, totuși. Numărul participanților a crescut în continuare, apropiindu-se de 1000. În plus, parcă spectatorii au fost mai mulți ca de obicei. S-a reușit totodată atragerea de noi sponsori, ceea ce a permis spre exemplu înscrierea gratuită a tinerilor până în 19 ani (asta datorită Fundației Emag).
O noutate importantă e legată de inițierea unei campanii de fundraising, ceea ce a permis – cu puțin timp înaintea cursei – cumpărarea din banii donați a unei mașini pentru organizația Hospice Casa Speranței. În plus, un sponsor s-a alăturat eforturilor organizatorilor (Asociația Cetatea Brașovului) și a anunțat că va face o donație de încă două Hosmașini în această lună.
Un alt lucru care individualizează în bine acest concurs este legat de pregătirea și promovarea lui. Din spusele organizatorilor, am înțeles că au început acest lucru încă din octombrie 2013. În cele șase luni premergătoare competiției, au fost realizate zeci de materiale informative atât pe site-ul evenimentului, cât și pe cele de profil, dar și în presa scrisă sau pe posturi radio și TV.
Promovarea s-a făcut și prin newslettere trimise periodic celor peste 2000 de participanți și colaboratori la evenimentele anterioare ale Asociației Cetatea Brașovului (e vorba aici de primele două ediții ale Semimaratonului, de Duatlonul Cetatea Brașovului, pista de alergare de sub Tâmpa etc) și pe pagina Facebook a evenimentului, care are 1700 de urmăritori. Pe lângă campaniile de promovare online, organizatorii au desfășurat vizite la liceele din Brașov, unde au vorbit despre sport și beneficiile practicării acestuia în mod frecvent.
Organizatorii merită aprecieri și pentru faptul că se îngrijesc de promovarea post-eveniment, vezi spre exemplu realizarea la nivel profesionist a unui film despre concurs. (disponibil aici). În plus, la doar o zi după concurs fiecare concurent a putut să vadă o galerie foto a evenimentului la linkul: http://semimaraton2014.sitedity.me și a putut să-și găsească acolo toate fotografiile în care apare printr-o simplă căutare a numărului lui de concurs. Dacă nu mă înșel, și aceasta a fost o premieră pentru România.
Desigur că și anul acesta la semimaratonul Brașov au fost lucruri care puteau să fie mai bine organizate sau mai bine rezolvate, însă indiscutabil Asociația Cetatea Brașovului impune niște standarde înalte pentru competițiile de alergare din România. Bravo.