Sanatate

Treizeci de minute de sport pe zi îți pot salva corpul, dar și mintea!

Treizeci de minute pe zi! Atât ne recomandă specialiștii să alocăm zi de zi activității fizice. Beneficiile sunt multiple, de la un corp mai sănătos, la odihnă  mai bună, dar și la o minte mai sănătoasă.

Source Pixabay, License CC0 Creative Commons

„Mens sana în corpore sano” spune o vorbă din latină și este cât se poate de adevărată. Activitatea fizică ne îmbunătățește activitatea creierului și ne ajută să ne concentrăm mai bine. Și nu mai punem și faptul că ne simțim și mai bine. 30 de minute pe zi nu pare a fi un timp îndelungat, însă cu programul haotic și extrem de încărcat pe care îl avem cu toții în ziua de astăzi pare o misiune imposibilă să aloci această scurtă perioadă de timp unor exerciții fizice.

Nu trebuie neapărat să mergeți într-o sală de fitness ca să faceți mișcare, mergeți pe jos în loc să luați mașina, folosiți scările în locul liftului sau puteți să faceți exerciții ușoare la voi, acasă. Doar voința trebuie să aveți. Probabil ați citit aceste lucruri de “n” ori și auzim atât de des Faceți mișcare, faceți mișcare! încât tinde să aibă efectul psihologiei inverse și să fugiți de sala de fitness pe care toată lumea o propovăduiește.

Source Wikimedia, License Public Domain

Haideți totuși să aruncăm o privire către istoria noastră cea de toate zilele și să vedem ce loc ocupa sportul înainte. Deși în zilele noastre avem multe metode de a ne umple timpul, doar stăm mereu cu ochii în telefoane, computere sau televizoare, ei bine, astfel de lucruri nu existau în urmă cu 100 de ani, darămite în Antichitate.

Grecia antică ne oferă un alt punct de vedere în ceea ce privește fitness-ul. Locul în care se făceau exercițiile fizice (ce noi astăzi o putem numi sala de forță sau sala de fitness) era și locul în care se discutau subiecte filosofice, se discuta despre astrologie, sensul vieții, sensul umanității și universul în care ne-am născut.

Astăzi, noi organizăm conferințe sau simpozioane, atunci se discuta în timp ce se ridicau greutăți. Bineînțeles că nu aveau echipamente sportive sau haine pentru așa ceva, sportul se făcea fără haine, complet dezbrăcat, în Grecia antică. Oamenii erau perfecți conștienți că performanța fizică este strâns corelată de performanța mentală.

Haideți să aruncăm un ochi și asupra Romei antice. Sporturile reprezentau o parte importantă din viața de zi cu zi. Activitățile fizice pe care le făceau erau extrem de diversificate. Pe lângă luptele cu gladiatori, romanii organizau meciuri de wrestling (cam ceea ce numim noi astăzi wrestling), box, sărituri și un joc cu mingea asemănător cu handbalul din zilele noastre.

De exemplu, împăratul Nero era un mare fan al sporturilor în general, dar și al jocurilor; și când spunem jocuri, ne referim la absolut orice joc deoarece jocurile cu zaruri sau jocurile de cărți erau extrem de populare și atunci. Iar cumulul de mișcare pe care îl făceau zilnic îi ajuta și să se focusese la jocurile mentale.

Mișcarea te ajută și să te menții la o greutate sănătoasă pentru tine. În Antichitate, obezitatea nu era o problemă. E adevărat, opțiunile de mâncare pe care le avem acum și mai ales fast food-ul au contribuit semnificativ la creșterea în greutate a din ce în ce mai multor persoane. Dar și lipsa mișcării are partea ei de “vină”. Iar când nu te simți bine în exterior, începe să te afecteze și în interior.

Depresia a cuprins deja peste 10% din societate, conform unor statistici. Doctorii ne îndeamnă însă, înainte să apelăm la metode artificiale, să facem câteva schimbări în viața noastră, câteva săptămâni, câteva luni, cât putem, pentru a vedea dacă avem aceleași trăiri de tristețe.

Photo by zuzyusa, Source Pixabay, License CC0 Creative Commons

Cele câteva schimbări reprezintă și cele 30 de minute pe zi de mișcare. Conform unor studii, dacă alocăm 30-60 de minute de fitness pe zi sau între patru sau șase ore pe săptămână, ne scad semnificativ simptomele unei depresii sau anxietăți. Mai mult, ne scade semnificativ șansa de a suferi de boala Alzheimer’s sau demență, atunci când vom fi mai în vârstă.

Mai mult, un studiu condus de doctorul american Steven Blair a arătat că lipsa mișcării poate fi un factor la fel de distrugător pentru corp precum tutunul, obezitatea sau diabetul.

Nu ne cere nimeni să alergăm la maratoane sau să lucrăm la bicicletă sau la stepper până ne vine rău, fiecare corp e diferit și fiecare are nevoile sale. Însă chiar și mers pe jos jumătate de oră poate face diferența pe termen lung. Ascultați-vă corpul! El vă spune când este cazul să vă opriți sau ce exerciții puteți încerca.

Comments

comments

>
Previous post

Adidas lansează Ultraboost 19

Next post

”Boala boierilor”! Și cum să o îmblînzești prin sport

Alerg.ro

Alerg.ro

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *